חַפֵּשׂ בְּתּוֹךְ עַצְמְךָ וְתִמְצָא אֶת הָעוֹלָם, חַפֵּשׂ בְּמֶרְחֲבֵי תֵּבֵל וְתִמְצָא אֶת עַצְמְךָ
שִׂים לֵב לפִעְיִמַת המְַּטֻטֶּלתֶ בֵּין הָעַצְמִי לָעוֹלָם
וּלְךָ תְּגַלֶה עַצְמָהּ יֵשׁוּת אָדָם עוֹלָם, יֵשׁוּת עוֹלָם אָדָם
רודולף שטיינר
זה התחיל בשני הורים...
בדיוק כמו בפתיחה של השיר "המשפחה שלי" של יורם טהרלב, היו אלו אורנה ואלדד אדר, הוריה של גילי אדר ז"ל, שליכדו סביבם הורים נוספים מלפיד וממודיעין, בחיפוש אחר חינוך אלטרנטיבי ואיכותי לילדיהם.
קבוצת ההורים החלוצה החליטה לקום ולעשות מעשה - מתוך הכרותם עם החינוך האנתרופוסופי והאמונה שהוא המתאים ביותר לחינוך ילדיהם, הם הקימו עמותה בשם 'גנאחר', שכרו מבנה מתאים, מצאו גננים נהדרים (אורית קמין בר ועידו ארד ז"ל), השיקו מבצעי פרסום ושיווק, ומילאו את הגן בילדים. גן הילדים הראשון נפתח בתוך בוסתן מקסים במושב כפר רות בשנת 2002. שנה לאחר מכן נוסד גן דובדבן בלפיד ובשנה העוקבת הוקם כבר הגן השלישי - גן גלים ברעות (לתיעוד השביעון הראשון של היוזמה).
בשנת 2004 הוכר גן שיקמה של מ.א חבל מודיעין כגן חובה ולדורף מוכר רשמי - הראשון בישראל! ובחלוף שנתיים (2006) בוגרי מחזור א' של גן שיקמה עלו לכיתה א' (מחור א') בביה"ס בית חינוך אלומות.
עמותת גנאחר
עמותת גנאחר מפעילה חמישה גני ולדורף בלפיד, שילת, כפר טרומן ובשוהם ומסייעת בנשיאת בית חינוך אלומות - בית ספר יסודי ממלכתי ייחודי על-איזורי לכיתות א'-ט' של מ.א חבל מודיעין.
גני ולדורף
גן ולדורף הוא כמו בית חם. יש בו גננות וגנן המטפחים את הגן כביתם שלהם ומשתדלים להעניק תחושה זו לילדים. ריח הבישולים אופף את הגן משעות הבוקר והילדים שותפים לשמירת הסדר והניקיון בבית.
עמותת גנאחר מפעילה גני ילדים מגיל שנתיים ועד גיל ביה"ס בלפיד, בשילת, בשוהם ובכפר טרומן.
בית חינוך אלומות (א'-ט')
חינוך ולדורף בגילאי בית הספר הופך את הלימוד למסע מרתק. הוא מטפח את הסקרנות, כוח הרצון וכוחות היצירה של הילד, בסביבה המעודדת את אהבת הלימוד.
בית הספר האנתרופוסופי "בית חינוך אלומות" הוקם בשנת 2006 תודות לנחישותם של הורי עמותת גנאחר ובחסותה של מ.א חבל מודיעין. מיום הקמתו בית הספר קולט ילדים מלפיד, מודיעין, שוהם והסביבה.
מהו חינוך ולדורף?
חינוך ולדורף (חינוך אנתרופוסופי) שם במרכז תפיסתו החינוכית את הפסיכולוגיה ההתפתחותית של רודולף שטיינר. פסיכולוגיה התפתחותית זו רואה את הילד קודם כל כישות מתפתחת, ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך לשם עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של בשילה, של צמיחה פנימית ושל לידה הדרגתית של כשרים, איכויות והבנות.
לאור פסיכולוגיה התפתחותית זו, נתפס הילד כישות בהתהוות וצמיחה אלי הבגרות, ולא כמבוגר קטן. חינוך ולדורף אינו שואל מה יש ללמד בתחום ידע זה או אחר, אלא כיצד יש ללמד בהתאם להתפתחותו הספציפית של ילד מסוים וקבוצת בני גילו. כל המערכת החינוכית סביב הילד בחינוך ולדורף מנסה להתכוון לשאלה זו. תוכניות הלימודים, המתודות ודרכי הלימוד, הגישה לילד, האווירה הלימודית, סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי בית-הספר מכוונים לתת מעין תשובה לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים.